استراتژی تبلیغاتی

۱۰ استراتژی تبلیغاتی موثر

کسی دوست ندارد محصول یا خدماتی را خریداری کند که هیچ وقت اسمش را نشنیده است. به همین ترتیب تا وقتی مشخص نباشد که شما توانایی چه کاری دارید یا چه پیشنهادی ارائه می دهید، چیزی از شما نخواهد خرید. از همین روی داشتن یک استراتژی موثر برای ارتقا کسب و کار شما بسیار ضروری است. برخی شرکت ها از یک یا بیش از یک روش استفاده می کنند، ولی برخی شرکت ها هم روش های مختلف را در خدمت یک بازاریابی هدفمند قرار می دهند. صرف نظر از محصول یا نوع خدمات و سرویس، یک مجموعه قوی از استراتژی های تبلیغاتی می تواند شرکت شما را در موقعیت مطلوبی قرار دهد، و درها را برای ارتباطات آینده باز کند. متن زیر ترجمه خلاصه ای از مقاله ای با نام ۱۰ استراتژی تبلیغاتی موثر به همین موضوع می پردازد.

رقابت

رقابت نوعی از استراتژی تبلیغاتی است که در اغلب موارد استفاده می شود. بسیاری از رقابت ها حتی رقابت های خرید کالا و خدمات هم نیستند. ایده رقابت این است که برند خود را برای افزایش درامد تبلیغ کنید و آرم و نام خود را در مقابل عموم قرار دهید. مردم دوست دارند جایزه بگیرند و برگزاری یک رقابت بدون تبلیغ نام شما، توجهات را  به سوی محصول شما جلب کند.

شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی نیز از جمله استرتژی های تبلیغاتی موثر است. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و گوگل پلاس محصولات و خدمات شرکت ها را در محیطی آرام تر تبلیغ می کنند. در بهترین حالت این عمل، نوعی از بازاریابی مستقیم است. شبکه های اجتماعی با دنیایی از مشتریان بالقوه در ارتباط هستند که می توانند شرکت شما را از دیدگاه های مختلف ببیند. مثلا” در شبکه های اجتماعی به جای این که شرکت شما “به عنوان شرکتی که سعی در فروش چیزی دارد” دیده شود، شرکتی دیده می شود که با مردم در سطحی صمیمانه تر در تماس است. این می تواند به کاهش جدایی بین شرکت و خریدار کمک کند که به نوبه خود تصویری جذاب تر و آشناتر از شرکت را ارائه می نماید.

بازاریابی با نگهداری مشتریان قدیمی

مشتریان قدیمی تر نباید نادیده گرفته شوند. این مشتریان، پیش تر تصمیم به خرید محصول شما گرفته اند. کار مفید در این زمینه این است که اطلاعات شخصی این مشتریان گرفته شود. سپس، به ما به ازای اطلاعات به دست آمده، به آن ها محصول یا خدمات رایگان ارائه شود.  اینها مشتریانی هستند که با شرکت شما آشنایی قبلی دارند. آن ها در بازاریابی های اینده، مخاطبان هدف را نمایندگی می کنند.

هدیه و اشانتیون

دادن اشانتیون و نمونه محصولات به مشتریان بالقوه، از جمله روش هایی است که اغلب شرکتها برای معرفی غذاهای جدید و محصولات خانگی استفاده می کنند. بسیاری از شرکت هایی که چنین تبلیغاتی را در داخل فروشگاه انجام می دهند، قصد در ترغیب مشترین بالقوه به خرید محصولات جدید دارند.

بازاریابی نقطه فروش و انتهای راهرو

بازاریابی نقطه فروش و انتهای راهرو (Point-of-sale and end-cap marketing) از جمله روش های فروش و تبلیغ محصول در داخل فروشگاه ها هستند. ایده پشت این استراتژی بازاریابی ترغیب به راحتی و تصمیم خرید لحظه ای است. محصولاتی که فروشگاه می خواهد ارزان تر بفروشد و سریع از چرخه فروش خارج کند معمولا” در انتهای راهروهای خواربار فروشی ها قرار می گیرند. این محصول باید طوری قرار بگیرد که مشتری به راحتی آن را ببیند و در سبد بگذارد. بازاریابی نقطه فروش روشی برای تبلیغ محصولات جدیدی است که فروشگاه می خواهد به فروش برساند یا از رده خارج کند. این محصولات نزدیک به نقطه خروج قرار می گیرند و معمولا مورد توجه مشتریانی قرار می گیرند که در صف انتظار برای خروج از فروشگاه تصمیمی آنی برای خرید می گیرند.

برنامه انگیزشی ارجاع مشتری

برنامه انگیزشی ارجاع مشتری، استراتژی تبلیغاتی دیگری برای تشویق مشتریان فعلی در معرفی مشتریان جدید به شما است. محصولات رایگان، تخفیف های بزرگ و پاداش های نقدی، بعضی از جوایزی هستند که می توانید برای این منظور استفاده کنید. در این استراتژی تبلیغاتی، از مشتری شما به عنوان یک نیروی فروش استفاده می شود.

خیریه ها و حمایت های انسان دوستانه

تبلیغ محصول همراه با حمایت از یک جنبش یا انگیزه انسان دوستانه می تواند یک استراتژی تبلیغاتی موثر باشد. ایجاد حس شرکت در یک هدف بزرگ از طریق خرید محصولات شما می تواند یک موقعیت برنده / برنده ایجاد کند. شما ضمن افزایش مشتری هایتان، تصویری از آگاهی اجتماعی از یک موضوع را خلق می کنید. مشتریان هم در ضمن مصرف محصول شما به هدفی بزرگ کمک کرده اند. شما در پایان متعهد هستید که بخشی از سود فروش محصول را به این هدف بزرگ اختصاص دهید.

هدیه های تبلیغاتی با لوگوی شرکت

ارائه هدایای تبلیغاتی مناسب با لوگوی شرکت می تواند حرکت تبلیغی موثرتری از دادن کارت ویزیت باشد. شما می توانید خودنویس، خودکار، جاکلیدی یا مگنت هایی با اطلاعات کارت ویزیت، درست کرده و هدیه کنید. مشتریان شما به احتمال زیاد چنین هدیه ای را استفاده می کنند، پس احتمال بیشتری وجود دارد که اطلاعات بیزنس شما به جای این که در سطل زباله بیفتد یا در کشویی خاک بخورد در معرض دید مشتری قرار گیرد.

تقدیر از مشتری

برگزاری مراسم قدردانی از مشتری در فروشگاه با سرو نوشیدنی های رایگان و قرعه کشی های مفرح، مشتریان بیشتری را به فروشگاه می کشاند. در این مراسم تنها بر قدردانی از مشتریان تاکید داشته باشید و سعی در فروش کالا نداشته باشید. با اعطای جوایز به قید قرعه و پخش غذاهایی سبک و ارزان مثل هات داگ، پیتزا یا سودا می توانید مشتریان بالقوه به داخل فروشگاه کشانده و کالاهایتان را در معرض نمایش بگذارید. قبل از شروع چنین مراسمی ویترین های نمایش محصولات را به ترتیبی بچینید که در هنگام ورود مشتری کاملا قابل مشاهده باشند.

تحقیق پس از فروش

تماس پس از فروش با مشتریان، از طریق تلفن یا ایمیل، یک استراتژی تبلیغاتی موثر است. در این روش در ضمن این که رضایت مشتری در وهله اول قرار می گیرد، در ها به روی فرصت های بازاریابی جدید باز می شوند. فروشندگان ماهر با ایجاد چنین تماس هایی، اطلاعاتی در مورد احساس مشتری در مورد محصول یا سرویس خریداری شده، جمع آوری می کنند. چنین اطلاعاتی بعد ها می توانند در بازاریابی محصولات جدید نیز مورد استفاده قرار گیرند. چنین تماس هایی در خدمت هدفی دوگانه است. از یک سو شرکت شما به عنوان شرکتی که به فکر مشتریان است و از سوی دیگر به عنوان شرکتی که تلاش در ارائه بهترین محصول با بهترین کیفیت دارد، مطرح می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *