۱۱ قانون ساده برای همراهی و تفاهم با دیگران

متن زیر ترجمه نوشتاری با عنوان ۱۱ قانون ساده برای همراهی و تفاهم با دیگران به قلم فیل مک کنی  است.

توانایی سازش با دیگران از جمله چالش های اساسی برای ایجاد  فرهنگ نوآوری در سازمان ها است. نوآوری،  تغییری دائمی و در عین حال ناراحت کننده و استرس زا است. در عین حال، همیشه برخی افراد یا گروه ها به راحتی با هم کنار نمی آیند. در واقع برخی برای هر تلاش نوآورانه پاسخی کاملا” منفی دارند.

راه حل شما در این گونه موارد چیست؟ چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه می توان این افراد یا گروه ها را تحت تاثیر قرار داد؟ چگونه می توانید با افرادی که با اندیشه های شما ناسازگارند کنار بیایید و به تفاهم برسید؟

اخیرا” بعضی از نامه نگاری های ویلیام هیولت و دیوید پکارد از بنانگذاران شرکت HP را در آرشیو رسمی این شرکت مرور می کردم. در ضمن بررسی این نامه ها، به روش هایی ساده برای حل این مساله رسیدم . این روش ها را با عنوان «۱۱ قانون ساده برای همراهی و تفاهم با دیگران» مطرح کردم. “ظریف” و “برای همیشه” بهترین توصیف من از قوانینی است که ابتدا توسط دیو پکارد، در دومین کنفرانس مدیریت سالانه شرکت HP در سال ۱۹۵۸ در سونوما، کالیفرنیا ارائه شد.

این قوانین را بخوانید. بعید می دانم که حداقل ۳ یا ۴ مورد برای کار بیشتر و تصحیح رفتار خود پیدا نکنید.

۱٫ اول، به طرف دیگر فکر کنید. این”شالوده” و اولویت لازم برای همراهی و تفاهم با دیگران است. تنها هدف دشوار و واقعی شما در این جا همین است. با دستیابی به این مهم موارد دیگر بسیار ساده خواهند بود.

۲٫ کاری کنید که طرف دیگر احساس کند که مهم است. با بی اهمیت جلوه دادن دیگران، یکی از عمیقترین خواستهای او را سرکوب کرده ایم. اجازه دهید او احساس برابری یا برتری داشته باشد، به این ترتیب به راحتی می توانید با او کنار بیایید.

۳٫ به حق شهرت دیگری احترام بگذارید. این که حقوق شخص دیگر با حقوق شما متفاوت باشد قابل احترام است. هیچ دو شخصیتی با قالب یکسان ساخته نشده اند.

۴٫  صادقانه قدردانی کنید.  اگر فکر می کنید کسی کاری را به خوبی انجام داده است، هرگز  در گفتنش به او تردید کنید. البته این به معنای چرب زبانی و مبالغه نیست، چرا که افراد با هوش تر واکنشی را نشان خواهند داد که سزاوار آن هستید – تحقیر فرد خودبینی که به آن اقدام کرده است.

۵٫ منفی ها را حذف کنید. انتقاد، به ندرت به مقصودی که بیان کننده در نظر دارد می انجامد، و حتی گاهی احساسی ناخوشایند ایجاد می کند. گاهی اوقات، حتی عدم تایید می تواند باعث ناراحتی شود و این مساله برای سالهای متمادی به ضرر شما تمام خواهد شد.

۶٫ سعی نکنید آشکارا به اصلاح دیگران بپردازید. در واقع همه می دانند که کامل نیستند. اما کسی هم نمی خواهد دیگران عیوبش را اصلاح کنند. اگر میخواهید فردی بهتر شود به او کمک کنید تا به هدف بزرگ تری دست پیدا کند و به استاندارد و ایده آل دلخواهش برسد.  در این صورت  او خود را به مراتب موثرتر از آن چه شما می خواستید، بهبود بخشیده است.

۷٫ سعی کنید دیگری را درک کنید. از خود بپرسید که شما چگونه به شرایط مشابه واکنش نشان می دهید؟ هنگامی که شروع به درک دلایل او کنید، بسیار راحت تر و بهتر با دیگران کنار می آیید.

۸٫ برداشت های نگاه اول را بررسی کنید. ما به ویژه ممکن است در نگاه اول از کسی خوشمان نیاید. گاهی ممکن است به علت شباهت این فرد با کسی که به دلایلی از او خوشمان نمی آمده ( کاملا” نا آگاهانه) احساس بدی نسبت به او داشته باشیم. در این هنگام  جمله معروف آبراهام لینکلن را به یاد بیاورید: “من آن مرد را دوست ندارم؛ بنابراین باید او را بهتر بشناسم.”

۹٫ به جزئیات کوچک اهمیت بدهید. به لبخندتان، لحن صحبت کردن، چگونگی استفاده از چشم ها، نحوه احوال پرسی با مردم، استفاده از اسم کوچک و به یاد آوردن چهره ها، نام ها و تاریخ ها اهمیت بدهید. همین چیزهای کوچک، به مهارت شما در برخورد با مردم می افزایند. دائما” و عامدا” به آنها فکر کنید تا بالاخره آنها بخشی طبیعی از شخصیت شما شوند.

۱۰٫ سعی کنید به شکل عمیقی به مردم علاقمند شوید. شما بدون علاقمندی به مردم و دوست داشتن آن ها، بدون احترام برای آن ها و کمک و دستگیری از ایشان نمی توانیددر انجام موارد بالا موفق شوید. و برعکس، تا هنگامی که کار با آنها را در فضایی توام با علاقه و احترام دو جانبه تجربه نکرده باشید، نخواهید توانست علاقه واقعی را در افراد ایجاد کنید.

۱۱٫ ادامه دهید! فقط همین. ادامه دهید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *