۱۰ استراتژی ضروری برای بازاریابی B2B – بخش پایانی

۱۰ استراتژی بازاریابی که امروزه برای توسعه خدمات حرفه ای شرکت ها ضروریند

گفتار زیر، بخش پایانی از  مقاله ای از وبسایت هینج می باشد. دو بخش اول این مقاله را در نوشته های پیشین بخوانید.

۱۰ استراتژی بازاریابی ضروری امروز – بخش نخست

 

۱۰ استراتژی بازاریابی ضروری امروز- بخش دوم

 

۸)  بازاریابی خودکار، CRM، و پرورش مشتری

اتوماسیون بازاریابی (بازاریابی خودکار): این نوع از بازاریابی، جایگزین فرآیندهای تکراری و مبتنی بر شخص  با روش های اتوماتیک بوده و با راه حل های تکنولوژیک پشتیبانی می شود. کانال های بازاریابی از این دست  برای ایجاد، مدیریت و سنجش برنامه ها و کمپین ها، شما را به یک سیستم متمرکز متصل می کند.

همانند هر ابزار تکنولوژیکی دیگر، لازم است نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مناسبی برای شرکت شما انتخاب شود. پس، اطمینان حاصل کنید که راه حل مناسب برای نیازهای خود را در سایز، پیچیدگی و مقیاس پذیری یافته اید.

CRM: یکی دیگر از نرم افزارهای ضروری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. بسیاری از شرکت ها از CRM برای پیگیری و سازماندهی فرصت ها و اطلاعات مشتری استفاده می کنند. به طور خلاصه، CRM بدون توجه به پیشرفتگی عملیات شما، در سازماندهی و ارتباط با مشتریان کمک خواهد کرد.

CRM را به عنوان پایگاه داده ها و تمام اطلاعات خود در مورد فرصت ها، مشتریان و حتی ریز تعاملات با آن ها در نظر بگیرید. اطلاعات به CRM وارد و ذخیره می شود. کارمندان در بخش های مختلف شرکت به این داده ها دسترسی داشته و در تمام بخش های شرکت اطلاعات یک پارچه است.

پرورش مشتری: اما CRM پایان داستان نیست. مراحل  نمودار قیفی پرورش مشتری را به یاد دارید؟ وب سایت یک قطعه مهم از آن پازل است – و بازاریابی ایمیلی قطعه دیگری است. کمپین های بازاریابی ایمیلی با هدف تحلیلی، به شما امکان ارائه پیشنهادات نرم و سخت برای هر خریدار خاص و در هر مرحله از فرایند خرید را می دهند.

به همین ترتیب، برنامه های ایمیل قطره ای به شما امکان می دهند تا پیشنهادات هدفمندتری را در محدوده های زمانی خاص به دسته های خاص از مخاطبان خود ارسال کنید. این امر از طریق ایجاد محتوای پیوسته، مرتبط و ارائه پیشنهاد، منجر به ایجاد تعامل بیشتر (و آموزش بیشتر) می شود.

۹) تست و بهینه سازی

با این که بازاریابی را با تحقیق شروع کردیم، اما رویکرد علمی ما هنوز تمام نشده است. با تست و بهینه سازی می توانید تلاش های بازاریابی خود را تکرار کنید. به این ترتیب شما به درک و شهود خود از بازار اکتفا نکرده بلکه تصمیمات پیوسته ای را بر اساس داده های به دست آمده  می گیرید.

همانطور که تحقیق، بستر بازاریابی شماست، تست و بهینه سازی راهنمای پیوسته بازاریابی شماست. هرگز نباید تست های بازاریابی خود را متوقف کنید، بلکه باید بازاریابی را مطابق با این تست ها تنظیم کنید. این تست ها شامل:

تست A / B از ایمیل ها و صفحات لندینگ  – با استفاده از ابزار تست A / B (مانند Optimizely یا Unbounce) دریابید که کدام یک از دو مورد ایمیل یا صفحات لندینگ، با توجه به واریانس هایی همچون زبان و طراحی و المان های دیگر، موفقیت بیشتری در ایجاد کاربر دارند.

ارائه ایمیل و صفحه لندینگ – از ابزارهایی مانند Email on Acid استفاده کنید تا دریابید چگونه ایمیل ها در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف ارائه می شوند، و اطمینان حاصل کنید که  آن طور که باید به نظر برسند و عمل کنند.

۱۰) تجزیه و تحلیل و گزارش

و البته، لازم است برای سنجش موثر نتایج، از معیارهای مناسب برای تحلیل استفاده گردد. همچنین، شما برای جمع آوری داده های دقیق در مورد تلاش هایتان، از وب سایت گرفته تا شبکه های اجتماعی تا سئو، نیاز به ابزار مناسب  دارید.

گوگل آنالتیکس Google Analytics ابزاری ضروری برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت شما است. MOZ می تواند به شما در تحلیل و بهبود  نتایج جستجوگرها کمک کند، و ابزارهایی نظیر Hootsuite، تجزیه و تحلیل دقیقی از رسانه های اجتماعی ارائه می دهند.

تجزیه و تحلیل و آزمایش به شما کمک می کنند تا درکی واقعی از تلاش های ثمر بخش و  غیر ثمربخش خود داشته باشید. با شناسایی تلاش های ثمر بخش، اقدام مناسب را انجام دهید. آنها به شما کمک می کنند تلاش های بازاریابی خود را از یک شکل هنری به یک علم تبدیل کنید.

سخن آخر

مهم این است که از تلاش باز نایستید. برای این که از رقابت خارج نشوید باید به طور پیوسته، استراتژی های بازاریابی B2B خود را ارزیابی و راه هایی برای بهبود آن ها پیدا کند.

دنیای بازاریابی آنلاین با سرعت بسیار زیادی در حال تحول است، اما امروز، برندگان اصلی بازار، شرکت هایی هستند که با موفقیت داده ها در مورد عملکرد خود – در طیف گسترده ای از تلاش های بازاریابی- را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *