۱۰ استراتژی ضروری برای بازاریابی B2B – بخش دوم

۱۰ استراتژی بازاریابی که امروزه برای توسعه خدمات حرفه ای شرکت ها ضروریند

استراتژی های جدید بازاریابی

در بخش نخست ترجمه مقاله ای از وبسایت هینج با عنوان ده استرتژی بازاریابی B2B  که برای توسعه خدمات حرفه ای نوین ضروری هستند، را خواندید. ادامه این گفتار را در پی می خوانید.

۴) بهینه سازی موتور جستجو- SEO

 همانطور که در موارد قبلی اشاره کردیم، مخاطبان هدف باید بتوانند به راحتی سایت شما را پیدا کنند.  این جا است که سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مورد توجه قرار می گیرد.

سئو قسمت کلیدی از پازل پلت فرم بازاریابی آنلاین است، به طوری که شرکت های با رشد بالا از آن به عنوان موثر ترین و در دسترس ترین روش بازاریابی  آنلاین یاد کرده اند. قوانین سئو پیچیده اند و سیر تکاملی هم دارند، اما به طور کلی، دو مولفه آن از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

ON-SITE “آن سایت سئو”، برای ارتباط مفاهیمی که برای مخاطبان شما اهمیت دارند، از عبارات کلیدی و هدفمند سایت استفاده می کند. این عبارات کلیدی معمولا روی خدمات و تخصص شما متمرکز هستند.

هدف آن سایت سئو این است که سایت شما و محتوای آن را به موتورهای جستجو بشناساند. به این ترتیب موتورهای جستجو، جستجو گران را قادر می سازند که به نتیجه های مرتبط تر با جستجوی خود دست پیدا کنند. به این ترتیب، وقتی مخاطبان، اطلاعاتی در حیطه تخصص شما را جستجو می کنند، شما را خواهند یافت.

 OFF-SITE “آف سایتسئو” از لینک هایی که به وبسایت شما داده شده، استفاده می کند. مثلا” از طریق مشارکت خارجی یا مقالات مهمان در دیگر وب سایت ها، بازدید کننده های سایت شما را افزایش می دهد. این تلاش ها برای افزایش قدرت شما در حیطه کارتان بسیار موثر هستند.

هرچه وب سایت های مقتدر و مرتبط با حیطه کار شما لینک بیشتری به وب سایتتان بدهند، موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان سایت معتبرتری می شناسند – و در نتیجه شما در رتبه بالاتری قرار می گیرید.

۵) رسانه های اجتماعی

 اگر شما گمان می کنید که رسانه های اجتماعی فقط برای شرکت های خدمات حرفه ای موثرند پس، این را از ما بشنوید. تحقیقات ما نشان داده است که بیش از ۶۰ درصد از خریداران، خدمات دهنده های جدید را در رسانه های اجتماعی مورد بررسی قرار می دهند، و از نظر آن ها شبکه های اجتماعی منبع اطلاعاتی هستند که از ارجاع ها و توصیه های رسمی موثر تر است.

 با همه گیر شدن رسانه های اجتماعی، ماهیت ارجاعات هم تغییر کرده اند. تحقیقی تازه در مورد بازاریابی ارجاعی نشان داده است که ۱۷ درصد ارجاعات مبتنی بر تخصص براساس تعاملات در رسانه های اجتماعی صورت گرفته اند. به عبارت ساده تر، رسانه های اجتماعی به شناساندن کار، تخصص و محتوای وب سایت شما شتاب می دهند. این شبکه ها به شما اجازه می دهد که با طیف گسترده ای از مخاطبین ارزشمند و تاثیر گذار در ارتباط باشید و با شنیدن نقطه نظرات آن ها  بر کارکرد برند خود نظارت داشته باشید..

۶) تبلیغات

برای تبلیغات موثر پلت فرم های زیادی وجود دارد.

نشریات و وب سایت های حیطه صنعت، رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتور جستجو (SEM) – گوگل، بینگ  و یاهو و ریتارگتینگ (تکنولوژی که بر پایه کوکی ها بنا نهاده شده و از یک کد جاواسکریپت استفاده می کند تا به صورت ناشناخته مخاطب شما را در پهنای وب دنبال کند و تبلیغات مرتبط با او را برایش بفرستد.)

تبلیغات فقط گویای خدمات شما نیست، بلکه می تواند نقش مهمی در ارائه مطالب داشته، و به افزایش تخصص و دیده شدن شما بینجامد.

با این حال، مهم است که از اشکال تبلیغاتی مناسب برای خدمات حرفه ای استفاده کنید. لیندکدین، ریتارگتینگ و دیگر تبلیغات مبتنی بر صنعت و تجارت نتایج بهتری به دست می دهند، چرا که به شما امکان می دهند به صورت مستقیم تری مخاطبین حیطه صنعت مناسب را هدف بگیرید. با استفاده از این امکانات نرخ بازدید بیشتر، کلیک بیشتر و هزینه کمتری برای هر دانلود خواهید داشت.

از سوی دیگر، بازاریابی موتور جستجوگر (SEM) برای اهداف خدمات حرفه ای می تواند گران و سخت تر باشد. نمونه مشابه، تبلیغات فیس بوک است. تبلیغات فیس بوک معمولا تاثیر کم تری دارند، زیرا خریداران حرفه ای خدمات، کم تر از دیگر شبکه های اجتماعی از این پلت فرم استفاده می کنند.

با این حال، باید به یاد داشته باشید انواع مختلفی از این گونه تبلیغات وجود دارد. ممکن است گونه خاصی از تبلیغات،  نسبت به بودجه، هدف تبلیغ، مخاطبان و صنعت برای کار خاص یک شرکت حرفه ای خدمات، سازگاری بیشتری داشته باشند.

۷) بازاریابی ارجاع

همان گونه که ذکر شد طبیعت خدمات حرفه ای ارجاعی تغییر کرده است. این خود مفهوم استراتژی های بازاریابی B2B را تغییر داده است. مطالعات ما در حوزه استراتژی های بازاریابی ارجاعی نشان گر جنبه جدیدی در آن بوده است. بیش از ۸۱٫۵ % از کار ها از سوی کسی که مشتری آن ها نبوده است ارجاع شده اند.

این ارجاعات از کجا آمده اند؟بخش عمده ای از آن به واسطه شهرت خوب یک شرکت برای تخصصی خاص بوده است. اما با استفاده ار بازاریابی محتوا و استفاده از تاکتیک های گفته شده می توانید برندی با شهرتی گسترده درحوزه تخصص خود به وجود آورید. و حتی میان آنان که با شما به طور مستقیم کار نکرده اند، از تخصص خود تصویر قدرتمندی بسازید. شناساندن برند منجر به ارجاعات بیشتر و بیزنس های جدیدی برای شما خواهد شد.

در صورتی که مطلب ترجمه شده را مفید یافتید، ادامه این مقاله را در پست بعدی از دست ندهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *